marți, 23 aprilie 2013

Odiseea vizitarii gradinitelor in cateva luni, partea II

Am promis sa revin si sa scriu despre toate gradinitele pe care le-am vizitat in primavara-vara 2012.
Am sa reamintesc crietriile pe care imi voi baza postarea:1.Spatiile interne, salile de clasa: sa fie luminoase, spatioase, sa fie suficiente jucarii cu care copiii sa se joace
2. Bucataria: sa aiba bucatarie proprie, sa fie curat, personalul sa fie ingrijit
3. Mancarea: sa nu primeasca carne de porc, sa nu primeasca mezeluri, sa primeasca mancare gatita sanatos si diversificata, sa nu primeasca dulciuri din comert, pufuleti si alte cele.
4. Spatile exterioare/curtea: sa fie spatii generoase in care sa se poata juca si cel mai important sa fie scosi in curte zilnic daca vremea o permite.
5. Personalul - numarul de persoane alocate/grupa
- comportamentul fata de copiii
6. Atmosfera: sa fie o atmosfera relaxata, copiii sa se poata juca in voie fara a fi constransi sau obligati sa stea pe scaunel sau sa participe la vreo activitate daca nu isi doresc.
7. Modelul de educatie folosit
daca se folosesc recompense, vroiam o gradinita in care sa nu se practice (http://attachmentparenting.ro/attachment-parenting/recompensa-i-lauda-morcovul-otraevit.html).
- sa NU se foloseasca pedepse nici macar time-out (http://sfatulparintilor.ro/prescolari/comportament-si-dezvoltare/educatie-pozitiva-tehnica-time-out-pro-sau-contra/)
8. Pret: sa fie un raport bun cost/beneficiu
O sa va povestesc cate ceva si de bine si de rau, din perspectiva mea de mama care-si doreste ce este mai bun pentru copilul ei.
O sa iau fiecare gradinita pe care am vazut-o si o sa o trec prin acest filtru al meu/sau criterii sa le spunem.

Gradinita Nicholas
1. Spatiile interne, sali de clasa
Gradinita se afla intr-o cladire foarte mare, are multe sali de clasa insa salile in sine sunt mici. Dormitorul este in aceeasi sala, patuturile iesind din dulapioare.
Este foarte curat, sau cel putin asa era cand am fost eu sa vizitez gradinita.
2. Bucataria
Gradinita are bucatarie proprie.
3. Mancarea
Meniul nu continea salamior si sunculita, era un mediu adaptat pe varste.
4. Spatii exterioare/curtea
Gardinita are o curte foarte mare, in perioada in care am fost eu la vizita se replanta gazonul. Curtea are un loc de joaca cu topogane si leagane, nisipar dar si o parte cu iarba/gazon.
5. Personalul
Cand am vazut gradinita am fost condusa de Doamna Director, o doamna la vreo 35-40 ani, apriga, sau asa am simtit-o eu. Am mai vazut cateva educatoare insa acestora parea sa le fie destul de frica de doamna director.
6. Atmosfera
Atmosfera era destul de relaxata, era in perioada vacantei de vara, deci erau putini copii prezenti, copiii pe care i-am vazut stateau pe scaune si faceau activitati.
7. Modelul educational folosit
Din cate am inteles ei urmaresc programa primita de la minister.
8. Pret
8:00 - 12:30 1000 lei
8:00 - 13:00 1300 lei
8:00 - 18:00 1600 lei 
9. Sistem de supraveghere
Nu au sistem de supraveghere video.

Gradinita Conil Drumul Sarii
1. Spatiile interne, sali de clasa
Este o gradinita mica cu sali de clasa mici si care se transforma in dormitor prin scoaterea paturilor din dulap. Salile sunt dotate cu mese rotunde si scaune de plastic mici.
2. Bucataria
Nu au bucatarie proprie, mancarea fiind adusa de la Conil Cotroceni. In meniu erau biscuiti tip Eugenia, cornuri cu ciocolata tip Seven Day.
Recunoasc ca am fost destul de ingrijorata de calitatea mancarii aduse pentru ca atunci cand am vizitat gradinita era o caldura de mureai iar ei nu o aduceau cu masina frigorifica.
3. Mancarea
In meniu erau biscuiti tip Eugenia, cornuri cu ciocolata tip Seven Day. 
Recunoasc ca am fost destul de ingrijorata de calitatea mancarii aduse pentru ca atunci cand am vizitat gradinita era o caldura de mureai iar ei nu o aduceau cu masina frigorifica.
4. Spatii exterioare/curtea
Gradinita ere o curte foarte mica, aprox 40 mp in fata cladirii in care se coboara pe scari din gradinita. Curtea era dotata cu topogan, cateva trotinete si era acoperita cu covor verde.
5. Personalul
Discutia si prezentarea gradinitei am avut-o cu Miss Oana, o doamna la aproximativ 35 ani, foarte draguta, si ea mama la randul ei, ne-am potrivit din punctul de vedere al ideilor si mentalitatilor.
Educatoarea care urma sa fie a fetitei mele nu parea la fel de deschisa, avea si ea fetita de aproximativ 2-3 ani in grupa insa mi s-a parul ca ii tinea cam obligati pe cei mici pe scaune. le spunea tot timpul nu e voie x nu e voie Y.
6. Atmosfera
Era in perioada vacantei de vara, deci erau putini copii prezenti, copiii pe care i-am vazut stateau pe scaune si faceau activitati, erau cam inghesuiti la masa. Cei care se ridicau erau urgent pusi inapoi la masa.
7. Modelul educational folosit
Din cate am inteles ei urmaresc programa primita de la minister.
8. Pret
7:30 - 13:30 750 lei
7:30 - 18:00 950 lei
7:30 - 19:00  1050 lei 
9. Sistem de supraveghere
Nu au sistem de supraveghere video.


Gradinita Conil Drumul Cooperativei
1. Spatiile interne, sali de clasa
Este o gradinita cate se afla intr-o cladire mae insa doar etajul superior este dedicat gradinitei cei inferior, mai spatios, fiind pentru after school.
Salile de activitati sunt si sali dormitor, pe acelasi principiu de scoatere a paturilor din dulapuri.
Etajul superior are si un balcon unde "copiii sunt scosi afara", balcon de aproximativ 10 metrii patrati.
 
2. Bucataria
Nu au bucatarie proprie, mancarea fiind adusa de la Conil Cotroceni. In meniu erau biscuiti tip Eugenia, cornuri cu ciocolata tip Seven Day. 
3. Mancarea
In meniu erau biscuiti tip Eugenia, cornuri cu ciocolata tip Seven Day. 
Recunoasc ca am fost destul de ingrijorata de calitatea mancarii aduse pentru ca atunci cand am vizitat gradinita era o caldura de mureai iar ei nu o aduceau cu masina frigorifica.
4. Spatii exterioare/curtea
Gradinita are o curte mare, aproximativ 200 metrii patrati, acoperita cu mocheta verde, au un hamac in curte, un topogan, leagan si trotinete.
5. Personalul
Am interactionat cu o singura doamna educatoare, educatoarea grupei mari, din cate intelesesem. O doamna la aproximativ 45 ani, aspra ca fire. Mi-am dat seama de asta pentru ca la un moment dat intr-o discutie i-a spus unui baietel "te mancam daca nu stiai ca 2 e mai mic decat 3 la cat am exersat cifrele cu voi".
6. Atmosfera
Vizita a fost facuta seara, aproximativ ora 17:00 si in gradinita mai erau putin copii. Copiii se jucau in curte, erau destul de relaxati iar ingrijitoarea avea grija de o fetita cu Sindrom Down si asteptau sa vina parintii sa o ia.
7. Modelul educational folosit
Din cate am inteles ei urmaresc programa primita de la minister.
Se foloseste sistemul de pedeapsa si recompensa, time out - ul.
8. Pret
7:30 - 13:30 750 lei
7:30 - 18:00 950 lei
7:30 - 19:00  1050 lei 
9. Sistem de supraveghere
Nu au sistem de supraveghere video.




Gradinita Happy Tweety
1. Spatiile interne, sali de clasa
Este o gradinita maricica cu sali de clasa de aproximativ 20 mp si care se transforma in dormitor prin scoaterea paturilor din dulap. Salile sunt dotate cu mese rotunde si scaune din lemn.
2. Bucataria
Are bucatarie proprie, curata.
3. Mancarea
Nu imi mai amintesc exact dar nu aveau in meniu mezeluri si carne de porc, prajiturile erau facute de ei acolo.
4. Spatii exterioare/curtea
Curtea este in spatele cladirii, are o terasa mica cimentata unde stateau copiii si cantau si un foisor mai in spate. Mi s-a parut micuta si cam neingrijita. 
5. Personalul
Prezentarea gradinitei mi-a fost facuta de doamna director educational, o domnisoara de vreo 25 de ani, foarte draguta si binevoitoare, din discutie am aflat ca nu avea copiii.
Mai erau prezente si ingrjitoarele care vorbeau foarte tare.
6. Atmosfera
O parte  dintre copii luau gustarea (10:30) in curtea din spatele gradinitei, stateau pe saunele, altii cantau. Ingrijitoarele urlau efectiv la ei, era un zgomot infernal. Copiii erau obligati sa stea pe scaunele si sa cante (vorbesc de copiii de pana in 3 ani).
7. Modelul educational folosit
Sunt folosite recompensele si pedepsele iar ca modalitate de pedeapsa este folosit statul la cot cu mainile sus. O cunostinta a avut baiatul la aceasta gradinita si mi-a spus. persoana cu care am vorbit a evitat sa imi spuna care este modalitatea de pedeapsa.
8. Pret
Nu imi mai amintesc exact preturile pe ore dar stiu ca pentru programul lung era aproximativ 900 lei (8:00 - 18:00)
9. Sistem de supraveghere
Gradinita beneficeaza de supraveghere video insa accesul costa 120 lei/luna.




Din pacate timpul meu este limitat in acest moment dar promit sa scriu si despre restul grsdinitelor pe care le-am vizitat:
Gradinita Butterfly VI - valea Furcii
Gradinita Academia Piticilor
Gradinita King George II - British College Romania
Gradinita Happy Univers Cotroceni
Gradinite sector 5:
Gradinita Maryland
Gradinita Caruselul Povestilor
Gradinita Fliper Garten
Gradinita Alexandra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu